...

The Milah Center

האם ניתן לבצע ברית מילה בשבת?

 

ברית מילה היא אחת המצוות החשובות ביהדות, וכאשר התינוק נולד באופן טבעי, יש לבצע את הברית ביום השמיני לחייו, גם אם יום זה חל בשבת. הלכה זו מבוססת על הפסוק “וביום השמיני ימול בשר ערלתו” (ויקרא י”ב, ג’), שנא’ יום השמיני ואפי’ בשבת​)​.

 

כיצד המוהל מגיע למקום הברית בשבת?

 

המוהל נדרש להכין מראש את כל הציוד הדרוש לברית, כולל סכין המילה, תחבושות וחומרי חיטוי. בשבת עצמה, המוהל צריך להגיע ברגל למקום הברית, שכן נסיעה ברכב אסורה בשבת.. ​​.

 

התנהלות מול האורחים בשבת

 

כדי למנוע חילול שבת מצד האורחים, יש להמליץ להם להגיע ברגל או לארגן עבורם מקום לינה בקרבת מקום הברית. במקרים רבים, ההלכה מאפשרת לקיים את הברית בזמנה גם אם אורחים יחללו שבת בדרך,​.

 

תקשורת ותשלום למוהל בשבת

 

לא ניתן לבצע תשלומים בשבת, ולכן חשוב לסגור את כל ההסדרים הכספיים לפני כניסת השבת. התשלום למוהל נעשה עבור פעולות שמתבצעות לפני שבת כמו בדיקת התינוק או אחרי שבת כמו הורדת התחבושת. כמו כן, יש להימנע מכל תקשורת טלפונית בשבת, אלא במקרה של פיקוח נפש, ולכן כל התיאומים צריכים להיעשות מראש. בנוסף, יש לוודא כי אין צורך בתקשורת בשבת עצמה.​

מוהל מומלץ

צרו איתנו קשר

"תודה לצוות המהמם של מילה סנטר!"

אנחנו זוג של מפונים משדרות ולא ידענו איך נקיים את המצווה היפה והחשובה של ברית המילה של בננו היקר. פנינו למוקד מילה סנטר וקיבלנו מענה מהיר. המוהל מקצועי מאוד, הוריד לנו את כל הלחץ, המליץ לנו גם על מקומות שאפשר לעשות את האירוע. הסבירו לנו בדיוק מה לעשות ודאגו שהכל בסדר גם כמה ימים אחרי הברית מילה. החוויה שלנו הייתה מדהימה באמת הכל נעשה בנחת ובמקצועיות אנחנו ממליצים מאוד !

– שמואל

המלצה למוהל

מילה בזמנה ושלא בזמנה

 

חשוב להדגיש כי מילה בזמנה דוחה את השבת, אך מילה שלא בזמנה – כלומר, אם הברית לא התקיימה ביום השמיני מכל סיבה שהיא – אינה יכולה להתבצע בשבת. במקרים אלו, יש לדחות את הברית ליום חול. תינוק שנולד בין השמשות (זמן בין שקיעת החמה לצאת הכוכבים) יש למולו ביום התשיעי​​.

 

ברית מילה בשבת עם מילה-סנטר

 

במילה-סנטר, אנו מבינים את החשיבות של קיום ברית מילה בשבת לפי המסורת וההלכה. אין צורך בהכנות מיוחדות – פשוט הודיעו לנו על הזמן והמקום, והמוהל המנוסה שלנו יהיה שם בזמן כדי לקיים את הטקס בצורה מקצועית ומרגשת, תוך שמירה על כל כללי ההלכה והבריאות.

 

דגשים נוספים

 

הכנת הציוד מראש: כל התחבושות והציוד הדרוש לברית צריכים להיות מוכנים מלפני שבת. אסור לחתוך תחבושות בשבת, ולכן יש להכין את הכל לפני כניסת השבת​)​.

.

הימנעות מצילום והסרטה: יש להימנע מצילום והסרטה של הטקס בשבת, 

 

סיכום

 

ברית מילה בשבת היא מצווה חשובה הדוחה את השבת במידה והתינוק יהודי ונולד בלי ספק ביום השבת ולא בין השמשות, בלידה טבעית. על המוהל להכין את כל הציוד מראש ולהגיע ברגל למקום הברית. האורחים מתבקשים להגיע ברגל וללון בקרבת מקום, וכל הסידורים הכספיים והלוגיסטיים יש לבצע לפני כניסת השבת. במידה וישנם ספקות, מומלץ להיוועץ ברב פוסק כדי לוודא שהכל מתנהל על פי ההלכה

תמונה של הרב ארי דויטש

הרב ארי דויטש

הרב ארי דויטש הוא מוהל מוביל במילה סנטר, עם ניסיון רב של מאות בריתות מילה שהוביל בכל רחבי הארץ. עם ידע עשיר ומקיף בהלכות ומסורות היהדות, הרב דויטש מציע שירותי מילה המשלבים רגישות רוחנית עם דייקנות הלכתית. הוא ידוע במקצועיותו הגבוהה ובגישה האישית והחמה שהוא מעניק לכל משפחה ותינוק, תוך כדי שמירה על סטנדרטים רפואיים הגבוהים ביותר.

ברית יש רק פעם אחת בחיים.

 בחרו במרכז מילה לברית מילה שלכם והצטרפו למאות משפחות מרוצות שבחרו בנו לרגע חשוב זה בחיי בנם.

כל מה שאתם צריכים לברית - במקום אחד

אנחנו פה בשבילכם

לפני הברית

  • ייעוץ לפני הברית
  • בדיקות צהבת
  • בדיקות לפני הברית

במהלך הברית

  • מוהלים מנוסים
  • ערכת ברית מלאה
  • מקום לטקס (למי שרוצה)
  • טיפול מיוחד בבריתות מורכבות

אחרי הברית

  • בדיקה לאחר הברית
  • הנחיות לזמן שאחרי הברית
  • הסרת התחבושת
  • בדיקות נוספות לפי הצורך
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.