...

The Milah Center

מתי עושים ברית מילה?

מהי ברית מילה?

 

ברית מילה, הידועה גם כברית, היא המצווה הראשונה שנצטווה כלל ישראל ואברהם אבינו בתורה שנאמר: (בבראשית יז. י) זאת בריתי אשר תשמרו ביני וביניכם ובין זרעך אחריך המול לכם כל זכר. והיא נכפלה בפרשת תזריע (ויקרא יב, ג) וביום השמיני ימול בשר עורלתו. וגדולה היא משאר מצוות עשה שבתורה(טור יורה דעה סימן רס).במהלך אירוע ברית המילה עורכים טקס דתי יהודי שבמהלכו מלים את התינוק החדש ביום השמיני לחייו. בטקס מכניסים את הילד לברית עם האל על פי המסורת היהודית והוא מבטא את התחייבותו הרוחנית והחברתית לחוקי הדת ולקהילתו. בנוסף, הטקס משלב תפילות, שירים וברכות עתיקות, והוא מהווה אירוע חשוב ומרכזי בחיי הילד ומשפחתו.

 

חשיבותה של ברית המילה בתרבות היהודית

 

ברית מילה היא אינה רק פעולה פיזית אלא מסורת עתיקה שמתבצעת על פי ההלכה היהודית ובה נחקקה הזהות היהודית לאורך הדורות, וזאת על ידי שאנו שמים אות קבוע להבדילנו משאר העמים בצורת גופינו כמו שאנחנו מובדלים בצורת נפשנו (ספר החינוך מצווה ב’). והיא מצווה שעם ישראל קיבלו בשמחה ועדיין עושים אותה בשמחה היום (שבת דף קל) הטקס מחבר את הילד אל מורשתו של אברהם אבינו, שקיבל את המצווה למול את עצמו ואת זרעו כברית בינו לבין ה’. הברית מסמלת את המעבר מהזהות האישית לזהות הקהילתית והיא בפעול ברית מחייבת בין הילד לבין עמו ודתו, וגדולה היא משאר מצוות עשה שבתורה (טור יורה דעה סימן רס) שיש בה צד כרת. בנוסף, נחרתו עליה 13 בריתות בפרשת מילה (שהכוונה היא שנכתב “ברית” 13 פעמים בפרשה). ועוד שאברהם אבינו לא נקרא שלם עד שנימול ובזכות מצווה זו נכרת לו ברית על נתינת הארץ שנאמר: (בראשית טו יח) “ביום ההוא כרת השם את אברהם ברית לאמר לזרעך נתתי הארץ הזאת מנהר מצרים עד הנהר הגדול נהר פרת.” 

 

כללים כלליים לקביעת המועד

 

ברית המילה מתבצעת ביום השמיני (ולא בלילה) לחיי הילד, כאשר ספירת הימים כוללת את יום הלידה. הקפדה על תזמון זה היא חלק בלתי נפרד מהכוונה הדתית ומבוססת על פסוקים בתורה שמציינים את היום השמיני. חשוב לזכור שביהדות היום מתחיל מהלילה לפניה ונמשכת עד שקיעת החמה של היום למחרת.

 

חריגים לכלל

 

ישנם מקרים בהם הברית יכולה להידחות כגון:
(א) בשל בעיות בריאותיות של התינוק – צהבת, חום, חלישות הגוף, (חוסר משקל שמהווה חלישות הגוף), דלקת ובפרט דלקת עיניים או כל חולי אחר. אם התינוק אינו במצב בריאותי מספק לפי הערכת רופא והמוהל, הברית עלולה להידחות עד לשיפור במצבו.

(ב) יישנם בשבת כמה סיבות המצריכות את דחיית הברית עד לאחר שבת כגון לידה שאינה רגילה למשל ניתוח קיסרי, או לתינוק שיש ספק באיזה יום נקרא הלידה למשל תינוק שנולד באמצע הזמן של החלפת היום בין השמשות (הזמן של החלפת היום) אז דוחים ליום ראשון, שהרי אין מלין תינוק בשבת אלא אם זה ודאי יום השמיני ללידתו. תינוק שנולד ע”י הפריות שונות לפעמים צריך לדחות עד יום ראשון. עוד סיבות המפורשות בשולחן ערוך יורה דעה סימן רסו, בכל מקרים אלו ובכל תינוק שיש משהו יוצא דופן ולא רגיל צריך להתייעץ צריך להתייעץ עם רב לגבי האם אפשר למול אותו בשבת.

מוהל מומלץ

צרו איתנו קשר

"תודה לצוות המהמם של מילה סנטר!"

אנחנו זוג של מפונים משדרות ולא ידענו איך נקיים את המצווה היפה והחשובה של ברית המילה של בננו היקר. פנינו למוקד מילה סנטר וקיבלנו מענה מהיר. המוהל מקצועי מאוד, הוריד לנו את כל הלחץ, המליץ לנו גם על מקומות שאפשר לעשות את האירוע. הסבירו לנו בדיוק מה לעשות ודאגו שהכל בסדר גם כמה ימים אחרי הברית מילה. החוויה שלנו הייתה מדהימה באמת הכל נעשה בנחת ובמקצועיות אנחנו ממליצים מאוד !

– שמואל

המלצה למוהל

מי ראוי להיות מוהל

בחירת המוהל היא אחת ההחלטות החשובות ביותר בתהליך ההכנה לברית. המוהל הוא לא רק האדם שביצוע הברית נתון בידיו, אלא גם אחראי להוביל את הטקס בצורה שמכבדת את המסורת ומקיימת את ההלכות הדתיות המחייבות. בחירה נבונה תהיה במוהל בעל ניסיון רב, המוסמך ומוכר על ידי הרבנות הראשית או גוף הלכתי אחר שמכיר בכשירותו וחשוב לציין שברית מילה רק כשרה במי ששומר תורה. להמוהל יש משימה מאוד חשובה שהיא להכניס את הילד תוך בריתו של אברהם אבינו וצריכה להיות על ידי מי שיודע ומבין בהלכות המצויות ובמנהגים השונים. 

 

הכנת מקום הטקס

 

מקום הטקס צריך להיות מוכן ומסודר בהתאם לחשיבות האירוע. נהוג להכין כיסא מיוחד לכבוד אליהו הנביא, שמסמל את השגחתו והגנתו על הילדים. בנוסף, נהוג להכין עוד כיסא לסנדק עם שולחן סמוך קטן לשימוש המוהל. המקום צריך להיות נגיש ונוח לאורחים עם אווירה חגיגית ורוחנית. חשוב  וראוי לבחור במקום שאינו מידי קר לתינוק.

 

מה צפוי במהלך הטקס

 

הטקס עצמו מתחיל בקבלת פנים של האורחים והמשפחה, אחריו מתבצעת הקריאה בתפילות המסורתיות. מכבדים חבר להעביר את התינוק מהאמא לאבא והאבא, כשהוא אוחז את התינוק אומר כמה פסוקים עם הציבור כמו שמע ישראל ואנא השם הושיעה נא ריזה אבא שם את התינוק על ברכי הסנדק לקראת תחילת ברית המילה. בדרך כלל הסנדק הוא אדם בעל מעמד רוחני וחברתי חשוב בחיי המשפחה, והמוהל מבצע את ברית המילה. לאחר המילה, מתקיימים ברכות ונאמרות תפילות לשלום הילד עם קריאת השם. הטקס מסתיים בסעודה חגיגית, שבה המשפחה והאורחים חוגגים את האירוע.

 

טיפול בתינוק

 

לאחר הטקס, חשוב לתת דגש על טיפול רפואי נכון לתינוק. המוהל מספק הנחיות ברורות לגבי אופן הטיפול בפצע, כולל ניקוי וחיטוי תקני, ומעקב אחרי ההתפתחות הרפואית של האזור לאורך מספר ימים.

 

מסורות לאחר הטקס

 

ברית מילה היא לא רק אירוע רפואי אלא גם אירוע חברתי ורוחני שמשמעותו חיבור לעבר החברתי והתרבותי של העם היהודי. לכן, נהוג לקיים שיחות וחגיגות שמחזקות את הקשר בין חברי המשפחה והקהילה לתינוק ולמשפחתו, מה שמאפשר לכולם לחלוק באושר ובשמחה של הרגע.

תמונה של הרב ארי דויטש

הרב ארי דויטש

הרב ארי דויטש הוא מוהל מוביל במילה סנטר, עם ניסיון רב של מאות בריתות מילה שהוביל בכל רחבי הארץ. עם ידע עשיר ומקיף בהלכות ומסורות היהדות, הרב דויטש מציע שירותי מילה המשלבים רגישות רוחנית עם דייקנות הלכתית. הוא ידוע במקצועיותו הגבוהה ובגישה האישית והחמה שהוא מעניק לכל משפחה ותינוק, תוך כדי שמירה על סטנדרטים רפואיים הגבוהים ביותר.

ברית יש רק פעם אחת בחיים.

 בחרו במרכז מילה לברית מילה שלכם והצטרפו למאות משפחות מרוצות שבחרו בנו לרגע חשוב זה בחיי בנם.

כל מה שאתם צריכים לברית - במקום אחד

אנחנו פה בשבילכם

לפני הברית

  • ייעוץ לפני הברית
  • בדיקות צהבת
  • בדיקות לפני הברית

במהלך הברית

  • מוהלים מנוסים
  • ערכת ברית מלאה
  • מקום לטקס (למי שרוצה)
  • טיפול מיוחד בבריתות מורכבות

אחרי הברית

  • בדיקה לאחר הברית
  • הנחיות לזמן שאחרי הברית
  • הסרת התחבושת
  • בדיקות נוספות לפי הצורך
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.