...

The Milah Center

מתי דוחים ברית מילה?

דחיית ברית מילה – רקע

 

ברית מילה היא מצווה חשובה ומרכזית ביהדות, שמבצעים אותה ביום השמיני לחיי התינוק. עם זאת, ישנם מצבים שבהם דוחים את הברית מסיבות רפואיות או הלכתיות. במקרים אלו, יש להקפיד על הדחייה בהתאם להנחיות הרפואיות וההלכתיות על מנת לשמור על בריאותו של התינוק ולמנוע סיכונים מיותרים. חשוב להדגיש כי המקרים המוזכרים במאמר זה הם הנפוצים ביותר, אך כל סטייה מלידה רגילה ובריאה, או כל חולי או חולשה בגוף, מצריכים התייעצות עם המוהל שלכם ואם יש צורך, גם עם רב או רופא.

 

איך לספור את הימים מהזמן שבו התינוק החלים

 

כשצריך לחכות שבעה ימים, סופרים את הימים מהרגע שהתינוק הרגיש טוב יותר. כלומר, אם התינוק השתפר ביום שלישי אחר הצהריים בשעה 16:06, נחכה לשבוע הבא ביום שלישי אחר הצהריים בשעה 16:06.

 

סיבות רפואיות לדחיית ברית מילה

 

כל תינוק או מבוגר שצריכים לעבור ברית מילה חייבים להיות בריאים ממחלה של כל גופם במשך שבוע שלם לפני ברית המילה. אם המחלה משפיעה רק על איבר אחד, כמו דלקת עיניים קטנה, יש לחכות עד שהדלקת תשתפר. להלן כמה מהמקרים הנפוצים שבהם דוחים את הברית:

צהבת יילודים: כאשר ערכי הבילירובין גבוהים במיוחד (12.5mg – 13mg), ייתכן צורך לדחות את הברית עד להתייצבות הרמות. אם הצהבת עולה מעל 17.5 מ”ג, יש להמתין שבעה ימים מהזמן שהתייצבה. הטיפול בצהבת יכול לכלול הדרכה על כמות האוכל, מקור האוכל ודרך ההאכלה, פוטותרפיה, ולעיתים גם החלפת דם במקרים חמורים.

חום גבוה: כאשר לתינוק יש חום, יש לדחות את הברית ב-7 ימים מעת לעת לאחר ירידת החום כדי לתת לתינוק זמן להחלים לחלוטין ולחזור לכוחותיו הראשונים.

חוסר בחמצן: תינוקות שעברו קושי נשימתי וקיבלו חמצן, יצטרכו להמתין 7 ימים. אם החמצן ניתן לשעה קצרה בלבד כאמצעי זהירות, אין צורך להמתין.

חוסרים בגוף: במקרים של חוסרים בדם, היפוגליקמיה או מצבים אחרים המצריכים טיפול רפואי מיוחד, הברית תידחה על פי הגדרת חולי הילד לאחר התייעצות עם רופא, מוהל, ורב.

בעיות מולדות: תינוקות עם עיוותים או בעיות מבניות באיבר המין כמו היפוספדיאס או אפיספדיאס יידרשו לתיאום עם רב, המוהל ואורולוג לפני ביצוע הברית

מוהל מומלץ

צרו איתנו קשר

"תודה לצוות המהמם של מילה סנטר!"

אנחנו זוג של מפונים משדרות ולא ידענו איך נקיים את המצווה היפה והחשובה של ברית המילה של בננו היקר. פנינו למוקד מילה סנטר וקיבלנו מענה מהיר. המוהל מקצועי מאוד, הוריד לנו את כל הלחץ, המליץ לנו גם על מקומות שאפשר לעשות את האירוע. הסבירו לנו בדיוק מה לעשות ודאגו שהכל בסדר גם כמה ימים אחרי הברית מילה. החוויה שלנו הייתה מדהימה באמת הכל נעשה בנחת ובמקצועיות אנחנו ממליצים מאוד !

– שמואל

המלצה למוהל

דחיית ברית מסיבות הלכתיות

 

מעבר לסיבות הרפואיות, ישנם מקרים הלכתיים נוספים שבהם ניתן לדחות את הברית:

תינוק שנולד בניתוח קיסרי:אם התינוק נולד בניתוח קיסרי, יש לבצע את הברית ביום חול קרוב ככל האפשר ליום השמיני.

זיהומים ופצעים: תינוק עם זיהום בעיניים או פצעים פתוחים באזור הברית ידחה עד להחלמתו המלאה.

שהייה באינקובטור: תינוקות הנמצאים באינקובטור בשל בעיות בשמירת החום צריכים לדון כל מקרה בנפרד ולהתייעץ עם רב ומוהל.

 

דוגמאות למקרים של דחיית ברית

 

מקרה 1: משפחת כהן ילדה תינוק בריא, אך ביום החמישי לחייו התברר כי רמות הבילירובין בדמו גבוהות. הרופא המליץ להתחיל טיפול פוטותרפיה ולדחות את הברית עד להתייצבות הרמות. לאחר שלושה ימים של טיפול, רמות הבילירובין התייצבו, והרופא אישר לבצע את הברית ביום השמיני.

מקרה 2: משפחת לוי ילדה תינוק בניתוח קיסרי בשבוע ה-38. ביום השישי לחייו התברר כי לתינוק יש זיהום קל בעיניים. הרופא המליץ על טיפול אנטיביוטי והמליץ לדחות את הברית עד להחלמת הזיהום. לאחר שבעה ימים של טיפול, הזיהום נעלם והרופא אישר לבצע את הברית. במקרה הזה, מכיוון שהזיהום היה רציני, נחשב הדבר כחולי שבכל הגוף והמתינו שבעה ימים מעת לעת.

 

התייעצות עם המוהל

 

במילה-סנטר, אנו מבינים את החשיבות של קיום ברית מילה בהתאם להנחיות הרפואיות וההלכתיות. מומלץ תמיד להתייעץ עם רב ומוהל מנוסה לפני קבלת החלטות לגבי דחיית הברית. המוהלים שלנו עומדים לרשותכם לכל שאלה או התייעצות, ומבטיחים טיפול מקצועי ובטוח בתינוקכם.

 

סיכום

 

דחיית ברית מילה היא החלטה הנעשית כאשר קיימות סיבות רפואיות או הלכתיות המצדיקות זאת. בכל מקרה של ספק או צורך בהתייעצות, מומלץ לפנות אלינו כדי להבטיח שהברית תתבצע בזמן המתאים ביותר לבריאות התינוק ובהתאם להלכה

תמונה של הרב ארי דויטש

הרב ארי דויטש

הרב ארי דויטש הוא מוהל מוביל במילה סנטר, עם ניסיון רב של מאות בריתות מילה שהוביל בכל רחבי הארץ. עם ידע עשיר ומקיף בהלכות ומסורות היהדות, הרב דויטש מציע שירותי מילה המשלבים רגישות רוחנית עם דייקנות הלכתית. הוא ידוע במקצועיותו הגבוהה ובגישה האישית והחמה שהוא מעניק לכל משפחה ותינוק, תוך כדי שמירה על סטנדרטים רפואיים הגבוהים ביותר.

ברית יש רק פעם אחת בחיים.

 בחרו במרכז מילה לברית מילה שלכם והצטרפו למאות משפחות מרוצות שבחרו בנו לרגע חשוב זה בחיי בנם.

כל מה שאתם צריכים לברית - במקום אחד

אנחנו פה בשבילכם

לפני הברית

  • ייעוץ לפני הברית
  • בדיקות צהבת
  • בדיקות לפני הברית

במהלך הברית

  • מוהלים מנוסים
  • ערכת ברית מלאה
  • מקום לטקס (למי שרוצה)
  • טיפול מיוחד בבריתות מורכבות

אחרי הברית

  • בדיקה לאחר הברית
  • הנחיות לזמן שאחרי הברית
  • הסרת התחבושת
  • בדיקות נוספות לפי הצורך
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.